
G factor underlying the WCCB model accounted for more variance in reading achievement than the Modeling was used to examine whether (1) Wechsler-based CHC cross-battery (WCCB) assessment explained more variance in reading achievement than a traditional Wechsler model (WM), and (2) whether the WCCB model provided a more accurate description of the general and specific abilities on general and specific reading achievement than the traditional WM, as predicted in the extant

This study examined the validity of the cross-battery approach with 166 3rd- and 4th-graders who took the Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised (WISC-R) and Woodcock-Johnson Psycho-Educational Battery-Revised. The Cattell-Horn-Carroll (CHC) cross-battery approach to assessing cognitive abilities has been introduced as an alternative to traditional assessment. Diğer bir anlatımla ham puan dikkate alınarak yapılan değerlendirmelerde genel ortalaması düşük üniversitelerden gelen öğrencilerin haksızlığa uğradığı söylenebilir. Üç üniversiteden alınan aynı mezuniyet notuna sahip öğrencilerin standartlaştırılma işlemi sonucunda elde edilen puanları karşılaştırıldığında, bölüm ortalaması düşük olan üniversiteden mezun olan öğrencinin aynı ham puana sahip olmalarına rağmen karşılaştırılan diğer öğrencilerden daha yüksek standart puana sahip olduğu görülmüştür. Ardından üç farklı üniversiteden alınan mezuniyet puanlarını karşılaştırabilmek için puanlar standart puanlara dönüştürülmüştür. Verilerin analizinde üç farklı üniversiteden elde edilen puanların öncelikle betimsel istatistik değerlerine yer verilmiştir. A üniversitesinden 202, B üniversitesinden 328, C üniversitesinden ise 162 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu üç farklı üniversitenin eğitim fakültelerinden mezun olmuş toplam 692 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen ham ve standart puanlar karşılaştırılmıştır.


Üç üniversiteden elde edilen öğrenci notları öncelikle bölümler bazında gruplandırılmış, gruplar bazında notlar Z ve T puanlarına dönüştürülerek standartlaştırılma işlemleri yapılmıştır. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Bu çalışmanın amacı, üç farklı üniversiteden alınan mezuniyet notlarını ham ve standart puanlar bazında karşılaştırarak aralarındaki ilişkileri belirlemektir.
